Перейти до основного вмісту
У сучасному світі, який переповнений новітніми технологіями й цифровими інноваціями та глобальними викликами, поняття «сталий розвиток» стає все більш важливим у галузі маркетингу. Цей термін виходить не обмежується лише екологією, а охоплює також соціальні та економічні аспекти.
З погляду історії економіки ідеї обмеженості природних ресурсів та необхідності стримування неконтрольованого зростання споживання вперше висловлювалися ще давньогрецькими філософами.  Саме поява концепції сталого розвитку зазвичай асоціюється з англійським священиком і економістом Томасом Робертом Мальтусом. У 18 столітті Мальтус запропонував гіпотезу, згідно з якою  суспільство може знаходитися в стані рівноваги за умови відповідності чисельності населення кількості доступних споживацьких благ. Отже процес відтворення населення впливає на економічні процеси в суспільстві, де кількість населення може зростати за геометричною прогресією, а обсяги виробництва продуктів харчування й збільшення ресурсів - за арифметичною, і як результат, може призвести до катастроф: голоду, революцій, війн.
Лише у ХХ столітті знову була підняти проблематика виснаження природних ресурсів через зростання населення. У 1972 році міжнародною неурядовою організацією «Римський клуб» (анг. Club of Rome), на основі проведених досліджень за допомогою  математичного моделювання, було опублікувано доповідь «Межі зростання» (англ. The Limits to Growth).  Запропонована модель містила 12 сценаріїв, де п’ять  - передбачали скорочення населення до 1-3 млрд. осіб завдяки надмірному споживанню, решта сім  - пропонували більш оптимістичний шлях завдяки покращенню екологічної ситуації, демографічної та соціальної свідомості людства. Того ж року була створена Програма ООН з навколишнього середовища, яка стала основою для глобальних дискусій з екологічних проблем.
Сучасне розуміння сталого розвитку було висунуте Світовою комісією з довкілля та розвитку (англ. Brundtland Commission), голова якої був призначений Генеральним секретарем ООН. У звіті зазначеної комісії  (1987 рік) й було запропоновано як визначення  «сталий розвиток» (англ. Sustainable Development) так і сама концепція.
На Саміті ООН зі сталого розвитку  193 її членами,  в тому числі Україною, у вересні 2015 року було ухвалено 17 Цілей сталого розвитку (ЦСР), як стратегію досягнення кращого майбутнього для планети в наступні 15 років, що покликана спрямувати спільні зусилля на подолання  бідності, несправедливості, нерівності, забезпечення відповідального споживання  та захисту навколишнього середовища.

1

30 вересня 2019 року Президентом України підписано Указ «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року». В 2024 році Урядом затверджено 101 завдання, 309 індикаторів, за якими здійснюється збір даних для моніторингу реалізації ЦСР. Загалом дані для звітів надає 31 суб’єкт.
Сталий розвиток - це концепція, що передбачає економічне зростання без шкоди для навколишнього середовища та суспільства. Вона спрямована на задоволення теперішніх потреб за умов уникнення нараження майбутніх поколінь на ризики для забезпечення  їх гідних умов життя.  Ключовою основою цієї концепції є баланс між трьома важливими аспектами: економічним (економічна життєздатність), соціальним  (соціальна відповідальність) і екологічним (екологічна стійкість) розвитком.
Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності